tisdag 12 februari 2008

lattebord, lovebirds, och golvalternativ

Sitter och funderar här på vad som händer om trägolven visar sig vara i uselt skick på fredag. Vad gör vi då? Jag måste ju ha en backup plan. Ska vi då lägga in ett annat trägolv, eller nya klinkers? Kan inte riktigt bestämma mig. Tycker att det här ljusa stengolvet med lite ruffa fogar är rätt fint. Blir lite fransk lantstils känsla. Men jag tänker nog fortsätta ha is i magen och hoppas på vita trägolv så länge tills motsatsen bevisats.




Annars har jag precis gjort klart första strykningen klar på mitt lilla lattebord. Det lilla furubordet jag fyndade på vinden hemma hos mamsen i Dalarna. (tack igen mamma) Blir perfekt bredvid fåtöljen att ställa sin latte på medan man bläddrar i en inredningstidning ;o) Eller en perfekt plats att sitta och njuta av utsikten på - av maken i blåbyxor på fredag när trägolvet ska fram. Nej då, jag är nog så ivrig så jag också vill hjälpa till.... kanske ;o)


Sen sitter jag här och funderar på en grej till lekrummet. Tycker de här små lovebirdsen är så söta från favoritsaker. Tror de skulle kunna bli fina på Ellys vägg. För annars har vi ju panel i halva huset så där kan jag ju inte sätta dom;o)


Nej, slutfunderat i dag, nu är det dags för ytterligare ett inredningsprogram på tv, måste rusa.

Kram Mia

5 kommentarer:

Färjtorp sa...

Vilka mysiga bilder! Riktigt lantligt kök. Bordet blir jättebra som vitt tycker jag!
kram Johanna.

Useful Art sa...

Uhm älskar också det köket, härligt med inredningstidningar :)

... och fåglarna va jättesöta, passar nog perfekt i ett barnrum!

Mitt Lantliv sa...

Inte lätt det där när man ska välja...

Så fint bordet blir, tänk att få slå sig ner där en stund, i lugn och ro som man inte har mycket av nuför tiden *ler*

Kram S

Kannor och karaffer sa...

Vilken fin blogg du har och jag förstår din l"ustfyllda vånda" inför köksprojektet....man måste våga chansa så tänker jag - det är ingen ide att oroa sig för nått innan det händer. Händer det nått så fixar det sig alltid.....du verkar ju inte ha brist på ideer - kör hårt.
Länkar gärna din blogg till min.....
Kram på alla hjärtansdags!
:-) Ann

PS) Ska göra en inredningstour upp till dalatrakterna - gruvgatan 13 får ett stopp men har du fler tips på butiker man bör åka förbi....vi kommer från Västerås hållet?

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så vackra bilder!!

Välkommen in att fira Alla Hjärtans dag hos min "Nya" blogg...bjuder på hembakta cupcakes!!
Kram Millan