lördag 17 maj 2008

Träningsvärk och rosor

Min lediga dag i dag ägnades åt att bära grus. Ganska mycket grus. 1,2 ton närmre bestämt. 40 vändor uppför den långa trappan (50 steg) med 30 kilo grus varje gång. Pust. Men fint blir det. Först hade vi tänkt plantera nåt här till höger när man kom upp för trappan, men kom fram till att det skulle se mycket mer välordnat ut med grus. Sen kan man ställa lite fina blommor i krukor i stället som man anpassar efter årstiden. Det blir mindre jobb så. Ser ni förresten var zinkhuset hamnade?

Lillskrutt är sjuk så idag blir det mest lite pyssel inne. Rätt mysigt det också en regnig dag som denna. Ska ta en liten promenad i alla fall för friskluftens skull. Kanske till plantagen (som vanligt) och köpa mig en ros. Hittade följande bild Jennys vita villervalla som fotat i en blomsteraffär i Kivik. En stor vas fylld med vatten med en ros och ett sänke. Enkelt och fint. Och billigt. Det ska jag fixa idag.

Hoppas ni alla får en mysig lördag!

Ps. Okej, jag erkänner. Jag bar 4 vändor med grus. Maken bar 36. Men jag var himla bra på peptalk;o) Ds

Kram Mia

6 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men hjälp så mycket grus!
Snygg idé med rosen.

Kram Maud

Hem och Lycka sa...

*fniss* Men 4 är inte illa ändå tycker jag! Blev kanonfint, gillar grus jag också, la det förra hösten här hos oss och är toppennöjd. Snyggt med rosen! kram

me and alice sa...

Hej Mia!
Jädrans vad ni(eller maken*fniss*) har jobbat! Vad snyggt det blev!
Läste att du ska ta körkortet i sommar. Vad kul! Den körskolan gick jag också på när jag flyttade upp hit till Dalarna! När du kommer upp hit är du välkommen på en fika om du har tid mellan alla körlektioner. Du kan ju ta en körlektion hit vetja...*fniss*.
kram Susanne

Staket & Designkonsulterna sa...

Jag gillar grus, vi kommer nog att ha det istllet för marksten på vår garageuppfart...ser så lantligt mysigt ut.

Vilken fin blogg du har...den har jag missat men kommer säkert in hit ofta.

Kram och trevlig helg...Annelie.

Katarina sa...

Hei Mia...Leste på Hem og lyckas side at du har 100 eksemplarer av fikaboken.. Kunne jeg virkelig spørre deg om du kunne ha foræret meg en slik bok? Jeg er kjempe fan av leila og syns den fikaboken dere har gjort til sammen høres så super ut. Jeg kan evt sende deg noe i retur hvis du vil.. Min email adresse er ktrzaska@online.no ,hvis det lar seg gjøre. Klem fra Katarina i danmark

Anna S sa...

Men oj vad fint det blev med gruset!!! Jag fick titta flera ggr för att komma på vart det är på er tomt - känner inte igen mig : D!!!
Bra jobbat tjejen, och mannen också såklart *ler*.

kram anna