tisdag 15 juli 2008

Simsalabim!

Trägolv vare här! Vi (läs maken) gav oss på parketten i hallen i morse. Och simsalabim så var trägolven framme. Såklart lackade och gulnade så de ska ju slipas och göras fina.

Nu vill jag ha era bästa tips på vitlut/vitolja/vax eller annan behandling. Jag vill ha ett tåligt golv med med lite vitt i. Alla tips mottages tacksamt.

Och tro det eller ej, maken blev så ivrig så han har redan gett sig på vardagsrumsgolvet!!!! Och jag behövde inte ens tjata. Ibland blir man förvånad. Jag tror han gillar att vara lite macho i bar överkropp, blåbrallor och med en kofot i handen.

Operation vardagsrumsvägg blev helt plötsligt operation golv istället. Men jag är inte den som klagar;o)

Det enda som känns lite jobbigt är att nu när vi tar fram alla trägolv så vill vi ha dem behandlade likadant i hela huset. Det betyder alltså att det nymålade vita köksgolvet ska slipas av och behandlas på samma sätt. Det blir nog ingen lek då det är målat 3 gånger med riktig golvfärg. Tur är väl att vi inte är helt nöjda med köksgolvet, det blir så extremt snabbt smutsigt med vitt golv i ett kök, så det blir nog till det bättre i slutändan i alla fall.

Vitlutade såpade golv i hela huset. MMmmmmme like.

Kram på er!
Mia

1 kommentar:

lottens vita och gröna sa...

oh vilken jättefin blogg du har mia, vilket underbart härligt hus med många härliga möjligheter ni verkar ha, kul att du med bor i stockholm! kommer tillbaks, sätter in dig på min länklista, ok?

ha det gott i sommarsolen! varmkram lotten