tisdag 4 november 2008

Jag ser ljuset, Jonathan, jag ser ljuset!

Jag har kommit till Nangijala! Ljuset flödar in på undervåningen. Vilken uppenbarelse! Shit pommes frites vad bra det här kommer bli. En skarpare bild än såhär får ni inte just nu för resten ser förjäkligt ut;o)

Dock har jag fått en vision. En ny sådan. Känner mig som Simon och Thomas på TV3. Min nya vision innebär att vi precis ändrat hela planritningen på hela planet, helt och hållet. Jag fick visionen när alla innerväggar var borta och man kunde tänka nytt. Så nu är planen helt annorlunda än igår. Sprang ner med en kladdig planlösning till byggfirman i går morse och frågade om det var genomförbart. Och jajamensan (bara vi betalar mer;o) Mer än så avslöjar jag inte nu, utan ni får hänga med och se själva. Sålänge ska jag fundera på hur vi ska lyckas frakta bort 17 ton skräp som vi tagit på oss för att spara pengar...det här är ungefär 5-10% av högen.

Nu måste jag leta fler gamla fönster, de ingår i den nya visionen...... Späääännnande va?

Kram Mia

7 kommentarer:

Willewira sa...

Mycket spännande!! Vill så gärna se dina planlösningar...

Håller själv på med sådan för tillfället...

Ser fram emot att följa ert byggäventyr.

Ha en bra dag!
Kram Willewira

Anna S sa...

Oj vad kul...och rörigt ha ha. Men fler fönster kan ju aldrig bli fler...kanske slutar med en stor punchveranda typ med massa fönster hela vägen!!! ??? Så nyfiken - nästa gång vi tittar förbi är det kanske en 3:e planritning *ler*.
kram

Anonym sa...

Gissa hur nyfiken man blir alltså. Det här ser jag verkligen fram emot att få ser mer av - låter verkligen spännande !

Kram Kram

Gårdsromantik sa...

Hihi!

Känner igen mig - jag har byggt om vårt nya hus flera gånger - i mina visioner!

Kram Maud

♥ Fyra årstider sa...

Kör hårt...ser farm emot bilder.
Kram Lotta

Marie//Tekla Maräng sa...

En ny planlösning, det låter spännande och fönster kan man bara få för många av just när man ska tvätta dom. Från en som har ägnat sig åt fönsterputs idag.

Kram marie

Du har en award att hämta hos mig under den 3 november.

hemtrevnad marie sa...

Verkligen spännande...och visst kan jag se hur snyggt det blir!!!:)
kraam