lördag 3 januari 2009

Nu är glada julen slut slut slut

Jag brukar vara den som vill behålla julen in i det längsta. Vet inte riktigt vad som hänt i år. Känner ett akut behov av att städa ut julen, köpa krispiga tulpaner och storstäda huset. Undra om det har nåt att göra med boafasen, med lilla bäbisen som anländer om exakt 24 dagar. (Planerat kejsarsnitt 27 jan)

Så med den här vackra julbilden som maken lyckades ta av granen säger jag bye bye julen!

Men en snabb tillbakablick till förra våren så såg jag att tulpanerna började knoppa sig redan i början av mars!!! Gud så härligt. I år har jag lärt mig av föra årets misstag, rådjuren har inte en chans!

Kram Mia

6 kommentarer:

Frk .Fischer sa...

Hei!!! Så lekker blogg du har..og hjem....wow kunnw flyttet rett inn jeg...en ting jeg falt litt for og har vært på utskikk etter er sånn sengegavel...i stål eller? hvor har dere kjøp den ..så røff, men stilful... tittet innom en annen dag og jeg, har deg på min blogg roll nå...KRAM

Willewira sa...

Början av mars!!?? Det är ju snart!! Underbart!!

Tills dess får vi nöja oss med köpta tulpaner. Jag fick årets första bukett idag... Härligt!

Önskar dig god fortsättning på det nya året...
kram Willewira

Anonym sa...

är åkte julen ut i går..härligt.
Stjärnorna i fönstren fick dock stanna ett tag till.
Spännande med smått . Lycka till!!
Kram kram

rosenskära sa...

Efter nyår åker julen ut här, utan prut eller ledsna barnögon. Jag tycker att julen är roligast innan den kommer, d v s från första till fjärde advent, men så är jag också en typisk längtansmänniska...

Vad spännande att VETA när barnet kommer! Måste kännas annorlunda antar jag. DU är ju alldeles säkert i boandefasen just nu, som du själv skriver.

Lena

Lisa Marklund sa...

Julen är snart på väg ut här också, blir nog imorgon. Idag ska jag titta på två bostadsrätter och hoppas på tur :-) så jag kan börja måla väggar, tak och golv, inte bara möbler och småsaker. Lycka till med barnafödandet och ditt vackra hem.
//Lisa

the Babyblues sa...

Oj så tidigt! Då hoppas vi på fantastiska bilder på alla dina vita tulpaner i år istället då. Gud vad jag led med dig förra året ;). Vad spännadne förrewsten att det börjar närma sig!

Kram