tisdag 29 december 2009

Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig...

En vecka går fort när man har roligt. *NOT*
Vet inte ens riktigt hur jag ska beskriva julen utan att använda för mycket hemska ord.
Om vi säger såhär - 6 av 9 personer insjuknade i kräksjuka på själva julafton och resterande 3 dagen därpå. Ingen julklappsöppning, ingen julmat. 4 åringen började grina när tomten kom för att hon mådde så dåligt. Inte en enda familjebild under lilla Elsas första jul. Ja, helt enkelt en mardröm förutom det enda faktum att nyårsdressen kommer sitta som en smäck;o)

Men vi överlevde och kom ut på andra sidan. Tur att det låg lite härliga klappar under granen att glädjas åt när vi kom på benen igen.

Nu ska jag tanka mina batterier och fylla på inspirationen hos er!
Hoppas verkligen ni alla haft en underbar jul i alla fall!

Ps. Tack snälla underbara mamma & Sune för att ni gjort så mysigt och fixat all julmat, är helt övertygad om att den var jättegod...Ds

Kramar Mia

14 kommentarer:

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Nej men fy va trist, de lät ju inge roligt.. Men jag hoppas ni kunnat ha lite mys nu då.. Man tänker ju och planerar så inför jul och så blir de så :(
Jag råkade ut för de 3 jular se samtidigt som jag va hundvakt åt två vavvor som inte va rumsrena.. Så omvart annat kräka för att sen mocka sk.. och torka kiss och ut på toa igen.. Men några dagar senare kom jag iaf i ett par för små jeans :)

Hoppas iaf att ni får en super trevlig nyårshelg..
Kraaam Linda

SKOOGSTROLLET sa...

Ja, det är ju otur med kräksjuka vid jul, å andra sidan kan ju jularna bara bli bättre i fortsättningen.

Hoppas ni får det bättre på nyår!

Hem och Harmoni Marie sa...

Usch då, det lät verkligen inte kul! Skönt ändå att ni mår bättre nu och kan se fram emot en trevlig nyår!

Ha det gott, kram Marie

Malmkakan sa...

Åh, käre värld...det där lät inge roligt alls.
Fy tusan! Läste i tidningen att vinterkräksjukan var på intågande med storfart. Då har ni ert gjort när vi andra ligger.
Men jul, då vill man verkligen vara frisk.
Hoppas att ni haft sköna dagar nu när ni är på benen i allafall.

Ha ett riktigt gott nytt år!

Ps! Vacker eldkorg...

/ Cecilia

Det vita dårhuset sa...

Nä men kära Vännen! DEN julen överträffar min med hästlängder!!!!

Men en tusan så rolig historia att berätta när pluttan blivit äldre **fniss**

Hoppas verkligen ni är på bättringsvägen! Många kramar Erika

Mamma med ambitioner sa...

För sex år sedan hade vi en sådan jul. Hela familjen hade hög feber och ont i kroppen. Jag var den som var mest pigg. Somnade kl halv åtta på julaftonskvällen. En sex åring och en tvååring som inte brydde sig ett smack om varesig jultomte eller julklappar. Suck! Det var tungt men det kom en dag då vi mådde bättre och då kunde vi skratta åt eländet. Hoppas ni repar er snart. Vill se ditt fina bord. Är det klart eller?
Kram Kristina:)

Engelska Villan sa...

Näe, fy tusan! Jag får kalla kårar bara av att läsa detta! Magsjuka är min största fobi! Alltså jag är livrädd för det. Och vi i familjen är inte skonade med någon gen, som vissa tydligen är. Vi var dåliga veckan innan julafton, men med en lindrig variant. Usch usch usch!
Hoppas ni får ett härligt nyår istället.
Kramar Anna

Gårdsromantik sa...

Men stackars er!

Tur att du kan trösta dig med en vidjeslank midja!

Önska dig ett riktigt Gott nytt År!

Kram Maud

Åsa sa...

Hej!!
stackare!! Tyvärr hade jag och familjen en exakt likadan jul som ni och det vi som aldrig brukar ha magsjuka!!! Nåja, nu är man på benen igen och får njuta av nyår ist!!

kram Åsa i Jönköping

Åsa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ett Vitare Hem sa...

Nämen fy vilken jul!
Önskar dig också ett riktigt gott nytt år!
Kramis/LenaS

OlgaA sa...

Så tråkigt! Vi hade bara pappan sån på julen. Nu ligger jag sjuk, annan dag..
Men det är väl bra att alla blev sjuka på en gång då ska ni inte vänta er att "nu är det min tur" och få smittan i rundturar... Tänka positivt lär man sig *ler*
Ha en underbar Nytt År med din familj!
kramar Olg@

Eliza sa...

Vad tråkigt att det var så många som blev sjuka! I mitt sällskap var jag den enda som blev sjuk. Jag blev frisk lagom till dagen innan jag skulle åka hem till mig själv igen så jag kunde vara vaken och pigg i alla fall en dag med familjen. Jag antar att om man kommit undan influsensan så får man detta ist... Krya på er!

Hemma hos Razzel sa...

Oj, stackars er! Men det är ju tyvärr vanligt att magsjukan härjar till julen. Hoppas ni får ett riktigt mysigt nyårsfirande i stället!