lördag 18 september 2010

Två svarta nya skönheter

Hej härliga myslördag!

Idag myser vi bara. Pysslar lite hemma, jag ska försöka hinna måla klart förra helgens projekt. Men annars eldar vi bara brasa, sippar på lite gott rödvin medan maken förbereder en härlig lördagsmiddag. Måste vila lite för jag har träningsvärk efter dansen;o)

Vägen till makens hjärta är definitivt genom härliga lyxiga köksattiraljer (ja inte bara kanske;o) men han är inte så svår att köpa presenter för han tar glädjeskutt av en ny fin grillpanna....eeeehhh, ja lite knäpp jag vet, men själv kan man ju slå en volt av en ny kudde så jag väljer att hålla käften här:o)

Två riktigt fina presenter han fick fick i somras när han fyllde år var gjutjärnsgrytan från Le Creuset. En riktig klassiker med livstids garanti! Tillsammans med pepparkvarnen från Peugot bidrar de med lite sköna svarta kontraster i det nya köket.
































Oups, dags att putsa silvret ser jag (!)
































Här puttrar kvällens middag, Coq au vin... Molto bouno!
































Båda finns att klicka hem hos Bagaren och Kocken.
Hoppas ni får en härlig lördag!

kramar!
Mia

3 kommentarer:

Elle sa...

Min man går det tyvärr inte att locka in i köket genom att ha snygga grytor (den var verkligen jättesnygg!!). Ibland räcker det att lägga fram lite skruvar och ståltråd...
(om du minns matlagningsinlägget i veckan)

Tyvärr kan jag inte se förra inläggets videosnutt, p g a att jag bloggar från utlandet. Fattar inte varför, men så är det. Synd...*ler*

Önskar er en jätteskön helg!
Kram Elle

Camilla sa...

Den svarta LeCreuset är supersnygg. Har själv en kiwigrön som jag trivs kanonbra med :) Den används flitigt till det mesta :P
Kan råda er om stekjärnet också, det är kanon :D

Ha en trevlig helg!

Yosofine sa...

Min sambo är precis likadan. :) Låter som ni har en härlig lördag! Kram