söndag 3 oktober 2010

Brunchmys!

Hej alla underbara fina bloggisar!

Oj vad jag blev glad när jag kom hem och slog på datorn och hittade så många hälsningar från er goa bloggisar. Lovar att komma in och hälsa på varenda en av er!!! Så vill ni ha besök av mig lite då och då lämna gärna en rad ibland:o) Det gör mig så glad så glad.

Nyss hemkommen från en underbar brunch hos goaste vännerna. Här pratar vi söndagsmys på hög nivå vill jag lova. Amerikanska pannkakor med lönnsirap, blåbär och vaniljkesella, äggröra med bacon, gott bröd, smothies, juice, latte, äppelpaj. Jisses.
Sitter här med ett leende fortfarande och en mage modell gravid.

Elly som är chef fågelmat här hemma tyckte småfåglarna skulle få brunch också när vi kom hem, kolla vad fint hon gjort skruttan. Man kan ju undra om de kommer orka flyga därifrån eller inte;o)? Tänk er en liten blåmes som inte orkar lyfta, he he;o)
Fågelhus från Bloominghome.
































Nu ska jag krypa upp i fåtöljen med söndagstidningen och tända en massa ljus. Har hittat en riktigt cool ljusstake som skulle göra sig riktigt bra på min skänk full med ljus i.
Långa och korta lite blandat. En ny variant av stumpastake helt i min smak från PB Home.






















Visst var den cool? Grafiskt snygg på nåt sätt som tilltalar mig.

När jag läst klart min tidning tänkte jag ta och hoppa in i bastun mina vänner (bastun som för övrigt stinker av svamp då jag torkat 20 liter trattkantareller där på plåtar hela veckan...) Får se om jag kan grilla bort doften och ersätta den med mitt stekta fläsk;o)
Men stekt fläsk och trattkantareller kan ju vara en skön Combo som Linda precis skrev:o)

Kramar! Mia

7 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

verkar som både fåglarna och du fått en underbar söndags brunsch
<ljustaken är jättefin har sett en annan variant av samma ide förut i silverfärg
Nu när det går mot höst vill man ha mycket ljus överallt
Ha det skönt i bastun

Yosofine sa...

Ljusstaken var hur cool som helst! Kram

Vardagens guldkorn sa...

Stekt fläsk och torkade trattisar är kanske ingen tokig kombination;0) Vilken härlig brunch, vilken mysig idé!
Hoppas din vecka blir bra!
Kram Linda

Engelska Villan sa...

Aaah! Vilken helt fantastisk brunch du verkar ha varit på!! Liiite avis dårå.
Hoppas bastun var skön :)
Kraam Anna

Photo by Maria sa...

Härlig brunch du varit på och fåglarna fick detsamma :-)
Ja denljusstaken var fräck, skulle jag medkunna tänka mig..

Kram Mia

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Ååå, vilken underbar brunch! Man måste unna sig sånt nångång ibland - eller ofta ;-)

Kram från Australien♥

Ett Vitare Hem sa...

Åh så härligt med bruch och fåglarna blir nog happy över sin ;o)
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS