söndag 16 januari 2011

Jag tackar bloggen för mitt äktenskap

Hallååå alla bloggisar!

Hoppas ni har det bra denna sköna söndag? Vet ni, idag kom jag på meningen med bloggandet. Klart man funderat varför man bloggar egentligen. Vad fyller det för funktion egentligen? Förutom att det får mig att se allt det vackra istället för det fula här hemma så har det nog räddat mitt äktenskap flera gånger om. Allvarligt talat, förstår ni hur många gånger maken skulle ruttnat på mig om jag inte hade er?

"Älskling nu MÅSTE du verkligen hjälpa mig välja här. Ska sittdynan vara pearl eller black? Pearl eller black? Men allvarligt en åsikt måste du väl ändå ha, det här är ju allvarliga saker. Du kan inte låta mig välja själv för jag vet ju inte, så jag behöver din åsikt. Så vad tycker du pearl eller black..? Näääää pearl, tycker du inte den svarta är bra dårå...????

Ni hajjar, love you all for saving my marriage! Och när det gäller sittdynan var ni ju lika kluvna som jag, ställningen blev 50-50. Så jag måste nog följa smart-Marit och sy upp en av varje så jag kan variera mig lite. Känner jag mig själv rätt lär jag byta kuddar i den där hörnan en gång i månaden så det är nog smart. Och förresten är det inte jag som ska sy utan svärmor. Ha!

Idag har det planterats vårlökar här för fulla muggar.
































Och allvarligt, har ni någonsin sett en sötare PRUSILUSKAN?
Själv fick jag nöja mig med att agera lilla gubben och bli matad med havregryn.
Inte så gott, men vad gör man inte för kidsen? ;o)
































Tack ladies, för att ni finns.
Kramar! Mia

10 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

Ha haaa
Tack själv!!!

Camilla sa...

Tack själv för att du finns med din underbara blogg :) Vad kul att det blir en av var när det gäller dynan.. :D Det kommer bli snyggt vilket som.. så hoppas du inte får beslutsångest sen över vilken du ska ha framme först.. hihi..

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad roligt att bloggen har haft ett så underbart kärleksuppdrag.

Härligt med vårlökar, jag har också börjat.

Så söt i den röda mössan.

Kram Teres

Anonym sa...

Du e allt bra klok du:) och en söt liten tjej har du oxå!!
Hann aldrig med att "rösta" i det förra inlägget men så klart att de bästa är att ta båda!
Genomgår själv en riktig identitetskris härhemma inredningsmässigt, vet varken ut eller in... Har bara varit inne på vitt förut MEN nu vill jag OXÅ ha in mer svart, grått och rått MEN jag får liksom inte till det, saknar den röda tråden nu.. Och gissa om min man får höra detta..Stackarn..
Nu ska de laddas för solsidan!
Kram påre!
/Alexandra i Östersund

Marits vita skrin sa...

I know. Visst är jag smart
Ibland tror jag ta mig fan jag borde vara medlem i Mensa. Det säger jag till Mange flera gånger i veckan i alla fall, hahaha.

Klart du måste meddela mig när det kommer in nåt snyggt på COS, Du är härmed min COS leverantör;)

Huvet på spiken precis angående bloggandet och kärlekslivet. Därför behöver jag frisör hjälp imorgon kväll. Kika in då.

Passar på att skriva nu såhär i remklam pausen till Solsidan.

Love /Marit

Anonym sa...

Haha du är alltid så härlig. Det är vi som ska tacka som får läsa din härliga blogg och få så mycket inspiration:)
Ha en fortsatt härlig kväll och en underbar vecka..
Kram Linda

fröken knopp sa...

Tihi, du e för go, men vet du vad?! Jag kan nog inte annat än att hålla med..:)

Underbart med vår blommor!!

Varmaste Kramarna Elin

Systrarna Hjertén sa...

Ha, ha, ha!

Hur sant som helst!!! Jättemysig blogg!

Mvh
Frida

Anonym sa...

Men guuud så söt hon är! Puss på pruseluskan.
Och ja alla knep är ju tillåtna så fortsätt blogga du - och hålla familjen nöjd ;-). Kram

Hemma hos Razzel sa...

Underbar Prusiluska! Tror inte hon skrämmer ett enda barnhemsbarn! ; )