tisdag 28 februari 2012

Baka baka liten bulla

Goodmorgon!

Japp, nu har vi visst köpt ett nytt hus också!

He, he, nje nu driver jag med er;o) Riktigt så enkelt är det ju inte att köpa ett nytt hus för 5 miljoner;o) Tomten var en stor besvikelse, mörk och helt inklämd mellan 4 andra hus. Däremot fann jag huset mycket mycket intressant och har anmält mitt intresse för att åka och titta på visningshuset på Resarö för skojs skull. Om vi nån gång bygger nytt så skulle jag verkligen kunna tänka mig något i den stilen. Däremot så drog hela den här "åh tänk att få bo i ett nytt hus" grejjen igång att vi blev väldigt sugna på att fixa det som fortfarande är skabbigt här hemma (tro mig, hela huset är icke chict)

Badrum, tvättstuga och div ytskikt tänkte vi ta tag i och begära in offerter och så.
Hela vardagsrummet behöver faktiskt bredspacklas och målas och bytas lister. Men det är sånt som inte ni ser på fixade stylish bilder;o)

Idag snöar det igen här..(!) Så idag stannar vi inne och myser och bakar tror jag! Har ni sett att det kommit en nyhet i kyldisken? Färsk surdeg från kronjäst. Nu kan ni testa att baka surdegsbröd på några få timmar utan att behöva mata och dalta med nån sur deg! :-)










Här finns några grundrecept att testa  med.

Och tipselitips hörrni, alla som laddar upp ett recept på kronjäst facebook sida får nu en jäskorg hemskickad! Jag hade redan färdigt på bloggen så det tog mig en hel minut att få en jäskorg. woop woop!

En mysig bakdag inne med hög fuldans musik och kidsen som hjälpredor.
Det blir bra det.

Kramar! Mia

7 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!
Ni verkar ha ett kanonnfint hus som jag gissar man känner sig Välkommen och hemma i, direkt!
Och till råga på allt har ni en obetalbar utsikt, alltså "Otrolig" =)
Vi har också ett fint men hus, men det är klart, ett hus som du visade i går skulle jag inte tacka nej till om jag hade pengarna!
En fin blogg har du,jag har följt dig ett tag!
På min blogg kan du hitta ett tips hur du får bort "BEVISA ATT DU INTE ÄR EN ROBOT" när någon vill lämna en kommentar, det blir faktiskt svårare och svårare att bevisa att man inte är en robot!
Jag fick tipset av en bloggare på blindstyre.se
Hälsningar Elisabeth

Milla sa...

Åh tack för tipset med surdegen! Vi har ju käkat GI i snart 6 veckor och närapå skippat brödet helt (äter alltid grovt bröd) men tänker inte fortsätta helt med det men försöka skippa vetemjölet. Kanske blir rågsurdeg bra då istället, men jag funderar på om mnan kan tex byta vetemjölet mot dinkel tex. Hojta gärna till om du har några bra tips! Välgjort bröd är ju så gott, äter man bara någon skiva per dag vill man ju dock ha nåt som verkligen är smakar! kram Milla

Tidsmästarinnan sa...

Vad kul! Det där vill jag prova, har inte sett förut, så tack för tipset. Smart av Kronjäst att haka på trenden, he he.

Visst drabbas man av husdrömmar både nu och då... spelar ingen roll att man trivs bra där man bor tror jag.
Kram på dig!
Susanne

mina finaste. sa...

Tack för tipset! Jag har aldrig riktigt fått till det där med matningen. Kram marie
PS gillar din tidigare bild med tofflorna och rödvinet :D

smile sa...

Håller med Milla, men samtidigt är det ju nästintill omöjligt att bara äta en skiva av ett supergott bröd... Eller hur?

:-)

Sahra sa...

tack för tipset om surdegen. Mannen bakar varje dag och vi var lite sugna på surdegsbröd, men det tar ju så låååång tid. Missade tyvärr detta när jag handlade idag. Howdie

Dagar hos mig sa...

Hm, en jäskorg vill jag också ha. Nu ska jag ladda upp recept, tack för tipset!